Thursday, November 20, 2008

SaHaBaT


Apakah erti sahabat sejati? Apakah yang engkau cari dalam sebuah persahabatan? Aku cari keikhlasan, engkau cari keseronokan. Aku cari persefahaman, engkau cari kebendaan. Aku cari kesetiaan, engkau cari sebuah persengketaan.
Apakah erti sahabat sejati? Apakah yang engkau harapkan dari seorang sahabat? Aku harap engkau bahagia, engkau berikan aku derita. Aku harap pohon yang rendang, engkau beri tanah yang gersang. Aku harap kasih yang mendalam, engkau gali benci dan dendam.
Apakah erti sahabat sejati? Apakah yang engkau impikan dari seorang sahabat? Aku mimpi sebuah syurga tempat kita bermain, engkau bakar dengan api yang panas membara. Aku mimpi bersatu yang tak akan padam, engkau simbah dengan racun yang melemaskan nadi.
Apakah erti sahabat sejati? Apa yang engkau cita-citakan? Aku cita-citakan sebuah perjanjian, engkau tak pernah mengotakannya walau sekali. Aku cita-citakan bunga yang mekar mewangi, engkau cantas hingga terkulai layu. Aku cita-citakan kemesraan seperti dulu, engkau malah menyepi meminggir diri.
Masihkah engkau tidak mengerti erti seorang sahabat sejati? Masihkah terpahat ikrar kita di lubuk hatimu? Masihkah engkau menjadi sahabat sejatiku? Seperti dahulu…

2 comments:

Atiq Resources said...

Sahabat...
indahkan hidup ada sahabat
tapi sahabat sukar dicari
yang ada hanya seorang kawan
semoga hadir seorang sahabat
untuk duri..
syg duri...hehehe

WiDuRi said...

harap2 one of them is u....